Harjoitussuunnitelma

 

Amppariliigassa harjoitellaan vuoden sykleissä. Yhden syklin aikana pyritään opettamaan salibandyn perustekniikat ja kehittämään lasten motorista yleistaitoa. Amppariliigakausi on jaettu kahdeksaan kuukauden mittaiseen harjoitusjaksoon. Harjoitusjaksojen painopistealueet vaihtelevat. Kuukausittain lähetettävässä valmentajatiedotteessa muistutetaan uuden kuukauden painopistealueesta ja tämän taidon harjoitteluun sopivista harjoitteista, jotka löytyvät Amppariliigan valmentajaoppaasta.

  

Harjoittelun painopistealueet:

 

Syyskuu: Peliasento

Lokakuu: Peliasento, Pallonkäsittely, Kuljettaminen

Marraskuu: Pallonkäsittely, Kuljettaminen

Joulukuu: Syöttäminen, Pallon haltuunotto

Tammikuu: Rannelaukaus, Lyöntilaukaus

Helmikuu: Pitkä rannelaukaus/kantti, Suoraan syötöstä laukaus

Maaliskuu: Harhauttaminen, Suojaaminen

Huhtikuu: Peittäminen

  

Yksittäisen harjoituksen rakenne:

Yksittäisen harjoituskerran rakenne voi vaihdella, mutta hyvänä perusperiaatteena 60 minuutin harjoituksissa on jakaa aika kolmeen osaan.

Esimerkiksi:

*20 minuuttia yleistä motorista taitavuutta kehittävää alkupeliä/-leikkiä

*20 minuuttia lajitaitojen harjoittelua suljetuissa harjoitteissa

*20 minuuttia loppupeliä.

 

Toimintamme tavoitteet:

  • Pitää hauskaa
  • Opettaa salibandyn lajitaidot
  • Monipuolisten liikkumistaitojen opettaminen
  • Liikunnan riemun synnyttäminen ja vahvistaminen